| M31 adatok
A tolatószolgálatra és tehervonatok továbbítására készült Ganz-MÁVAG gyártmányú, M31 sorozatú hidraulikus hajtásrendszerű dízelmozdonyok beszerzése 1958-ban kezdődött. A mozdonyba beépített dízelmotor gyorsító-áttétellel hajtja a két nyomatékmódosítóból álló hidraulikus hajtóművet. A hajtómű kardántengellyel hajtja a fokozatváltóból és irányváltóból álló vakforgattyús hajtóművet. Ennek a hajtóműnek vakforgattyús tengelyén elhelyezett forgattyú a hajtórúddal hajtja a mozdony hátsó kerékpárját. A mozdony három kerékpárját a csatlórudak kapcsolják össze. Az M31 sorozatú mozdonyból a MÁV számára 1958-1960 között 53 darab készült.
| |
|
|
| Általános adatok: |
|
| Tengelyek száma |
3
|
| Tengelyelrendezés |
C
|
| Nyomtáv |
1435 mm
|
| Ütközők közti hossz |
10095 mm
|
| Szélső tengelytávolság |
3800 mm
|
| Legnagyobb magasság |
4105 mm
|
| Legnagyobb szélesség |
3000 mm
|
| Kerékátmérő |
1225 mm
|
| Legkiseb bejárható pályaívsugár |
80 m
|
| Szolgálati tömeg |
45 tonna
|
| Legnagyobb tengelyterhelés |
150 kN
|
| Maximális sebesség |
60 km/h
|
| Dízelmotor: |
|
| Típusa: |
12 Jv 17/24
|
| Névleges teljesítménye |
331 kW
|
| Névleges fordulatszáma |
1220 fordulat/perc
|
| Hengerek száma |
12
|
| Elhelyezkedésük |
V
|
| Hengerátmérő / lökethossz |
170 / 240 mm
|
| Üzemanyagkészletek: |
|
| Tüzelőanyag |
2300 kg
|
| Kenőolaj |
700 kg
|
| Hűtővíz |
500 liter
|
| Homok |
200 kg
|

| |