| M32 adatok
A könnyű tolató- és mellékvonali szolgálatra szerezte be a MÁV a Ganz-MÁVAG-tól az M32 sorozatú hidraulikus hajtásrendszerű mozdonyokat, amelyek üzembeállítása 1972-ben kezdődött. A mozdonyba beépített dízelmotor hajtja a hidrodinamikus hajtóművet, amely kardántengelyek közvetítésével hajtja a mozdony három kerékpárját. A hajtómű különlegessége az, hogy abban két nyomatékmódosító van az előre és két nyomatékmódosító van a hátra menetirány számára. Ennek megfelelően a mozdonynak nincs mechanikus (fogaskerekes) irányváltója. A hajtóműbe beépített kétfokozatú, csak álló helyzetben kapcsolható mechanikus utóhajtómű lassú fokozata a tolatószolgálatban szükséges nagy indító vonóerőt és a gyors fokozata a vonali szolgálat viszonylag nagy végsebességét eredményezi. A mozdony futóműve merevkeretes. Az M32 sorozatú mozdonyokból a MÁV számára 1972-1974 között 56 darab készült.
| |
|
|
| Általános adatok: |
|
| Tengelyek száma |
3
|
| Tengelyelrendezés |
C
|
| Nyomtáv |
1435 mm
|
| Ütközők közti hossz |
9510 mm
|
| Szélső tengelytávolság |
5100 mm
|
| Legnagyobb magasság |
4100 mm
|
| Legnagyobb szélesség |
3100 mm
|
| Kerékátmérő |
920 mm
|
| Legkiseb bejárható pályaívsugár |
50 m
|
| Szolgálati tömeg |
36 tonna
|
| Legnagyobb tengelyterhelés |
120 kN
|
| Maximális sebesség |
60 km/h
|
| Dízelmotor: |
|
| Típusa: |
8 VE 17/24
|
| Névleges teljesítménye |
257 kW
|
| Névleges fordulatszáma |
1250 fordulat/perc
|
| Hengerek száma |
8
|
| Elhelyezkedésük |
V
|
| Hengerátmérő / lökethossz |
170 / 240 mm
|
| Üzemanyagkészletek: |
|
| Tüzelőanyag |
1450 kg
|
| Kenőolaj |
140 kg
|
| Hűtővíz |
300 liter
|
| Homok |
200 kg
|

| |