|  | M44 adatok  Az M44 sorozatú villamos hajtásrendszerű dízelmozdony első példányát 1954-ben helyezték Üzembe. Ez a mozdony volt abban az időben a MÁV legnagyobb teljesítményű dízel-vontatójárműve. A MÁVAG, később Ganz-MÁVAG gyártmányú mozdony a könnyű tehervonati és közepes tolatószolgálat számára készült. A mozdonyba beépített dízelmotor egyenáramú fődinamót hajt, amely a két forgóvázban elhelyezett négy kerékpárt fogaskerék-áttétellel hajtó, marokcsapágyas vontatómotor számára fejleszti a villamos energiát. Az egy vezetőfülkés mozdony - a tolatási szolgálatban célszerűen jobb- és baloldalról vezethető. A mozdony jól sikerült konstrukcióját bizonyítja, hogy beszerzése 1971-ig folytatódott. A MÁV részére 200 db M44 sorozatú mozdony készült.  
 
    
        
            |  |  |  |  
            | Általános adatok: |   |  
            | Tengelyek száma | 4 |  
            | Tengelyelrendezés | B'B' |  
            | Nyomtáv | 1435 mm |  
            | Ütközők közti hossz | 11240 mm |  
            | Forgócsap távolság | 5500 mm |  
            | Forgóváz-tengelytávolság | 2200 mm |  
            | Szélső tengelytávolság | 7700 mm |  
            | Legnagyobb magasság | 4447 mm |  
            | Legnagyobb szélesség | 3060 mm |  
            | Kerékátmérő | 1040 mm |  
            | Legkiseb bejárható pályaívsugár | 50 m |  
            | Szolgálati tömeg | 62 tonna |  
            | Legnagyobb tengelyterhelés | 155 kN |  
            | Maximális sebesség | 80 km/h |  
            | Dízelmotor: |   |  
            | Típusa: | XVI. Jv 170/240 |  
            | Névleges teljesítménye | 440 kW |  
            | Névleges fordulatszáma | 1100 fordulat/perc |  
            | Hengerek száma | 16 |  
            | Elhelyezkedésük | V |  
            | Hengerátmérő / lökethossz | 170 / 240 mm |  
            | Üzemanyagkészletek: |   |  
            | Tüzelőanyag | 1000 kg |  
            | Kenőolaj | 180 kg |  
            | Hűtővíz | 910 liter |  
            | Homok | 300 kg |  
 |  |