| M62 Adatok
A fővonali tehervonatok továbbítására a MÁV 1965-tól megkezdte a szovjet gyártmányú M62 sorozatú villamos hajtásrendszerű dízelmozdonyok beszerzését. A mozdonyba beépített kétütemű dízelmotor egyenáramú főgenerátort hajt. A főgenerátorral fejlesztett villamos áram működteti a két forgóvázban elhelyezett hat egyenáramú vontatómotort. A vontatómotorok fogaskerék- áttétellel hajtják a kerékpárokat. A mozdonyokba vonatfűtési berendezést nem építettek be, ezért személyszállító vonatok továbbítása esetén kazánkocsi, vagy villamos fűtőkocsi látja el a vonatot a fűtéshez szükséges gőzzel, vagy villamos energiával. Az M62 sorozatú mozdonyok - a kezdeti nehézségek kiküszöbölése után - lényegesen hozzájárultak a MÁV-nál a vontatás korszerűsítéséhez, amitől szemléltet az, hogy 1975-ben a tehervonati szállítási teljesítmények 40%-át ezek a mozdonyok teljesítették. A mozdonyokból 1965-1974 között a MÁV 288 db-ot (ebből 270 db normál- és 18 db széles nyomtávolságú) szerzett be.
| |
|
|
| Általános adatok: |
|
| Tengelyek száma |
6
|
| Tengelyelrendezés |
Co'Co'
|
| Nyomtáv |
1435 mm
|
| Ütközők közti hossz |
17550 mm
|
| Forgócsap távolság |
8600 mm
|
| Forgóváz szélső tengelytávolsága |
4200 mm
|
| Szélső tengelytávolság |
12800 mm
|
| Legnagyobb magasság |
4493 mm
|
| Legnagyobb szélesség |
2950 mm
|
| Kerékátmérő |
1050 mm
|
| Legkiseb bejárható pályaívsugár |
75 m
|
| Szolgálati tömeg |
116,5 tonna
|
| Legnagyobb tengelyterhelés |
194 kN
|
| Maximális sebesség |
100 km/h
|
| Dízelmotor: |
|
| Típusa: |
14 D 40
|
| Névleges teljesítménye |
1472 kW
|
| Névleges fordulatszáma |
750 fordulat/perc
|
| Hengerek száma |
12
|
| Elhelyezkedésük |
V
|
| Hengerátmérő / lökethossz |
230 / 300 mm
|
| Üzemanyagkészletek: |
|
| Tüzelőanyag |
3500 kg
|
| Kenőolaj |
800 kg
|
| Hűtővíz |
950 kg
|
| Homok |
600 kg
|

| |